Boekhandel De Beukelaar

Gods beste geheimen

Auteur: Murray, Andrew

gods-beste-geheimen
Omschrijving

Andrew Murray (1828-1917) heeft als predikant een aantal opwekkingen meegemaakt in de kerk van Zuid-Afrika. Veel nadruk legde hij op de noodzaak en het voorrecht van de innige band tussen Christus en Zijn gelovigen. Het thema 'Blijf in Mij en Ik in U' is de rode draad in dit dagboek. Het kruis moet centraal staan in het leven van elke gelovige. Bij de gekruisigde Christus behoort een gekruisigde christen. Wie werkelijk verlangt aan Christus gelijkvormig te zijn, moet vooral proberen de verborgen gemeenschap aan Zijn kruis te verstaan.
Gekruisigd met Christus betekent vrijgemaakt te zijn van het 'eigen ik'. De inwonende tegenwoordigheid van de levende God ind e gelovigen blijft voor vele gelovigen een verborgenheid. Dit zag Murray als een belangrijke oorzaak van het lage niveau van veel geestelijk leven. Veel christenen leven alsof het nooit Pinksteren is geweest.
De Geest van Pinksteren zet mensenlevens in vuur en vlam voor de Heiland. het is het verlangen van de schrijver dat de Heilige Geest weer de rechtmatige plaats in de Kerk krijgt en tot Zijn volle heerschappij zal komen in de levens van de gelovigen. In dit dagboek wil Murray zijn lezers aansporen om de Heilige Geest weer de erkenning en eer te geven die Hem toekomt, in een weg van algehele overgave en gehoorzaamheid.

Dit dagboek wil een bron van inspiratie zijn voor iedere christen die een inniger leven met God verlangt. Geworteld in Zijn liefde, gezegend door God om tot zegen te zijn voor anderen.

Gebonden, 381 pagina's.

  • Status: Niet op voorraad, wel te bestellen
  • Auteur: Murray, Andrew
  • Ean: 9789082506167
Aantal
  • € 19,95

Zoeken door Dagboeken

198